Picoli

Our pride

Picoli

“I have traveled a lot in my life, the world is full of extraordinary landscapes, but so many vineyards all together at a glance, I have never seen them before! There is not a piece of land that is not cultivated with vineyards. Wonderful! (Sara Fink)

 

In 2018 the FINK family acquired a plot of land that extends for 10,000 square meters in the municipality of Santa Paolina (AV), in the locality of Picoli. In the same year he created a specialized vineyard of Greco di Tufo, since the municipality of Santa Paolina also falls within the production area of the Greco di Tufo DOCG. The vineyard, which covers an area of 7,000 square meters, has a sixth d 2.40 x 1.20 meters plant and branched guyot training system. The yield is 60 quintals per hectare, the grapes of which are totally destined to obtain the Aegidius Greco di Tufo D.O.C.G.

Vigna Picoli

“Ho viaggiato molto nella mia vita, di paesaggi straordinari ne è pieno il mondo, ma così tanti vigneti tutti insieme in un sol colpo d’occhio, non mi era mai capitato di ammirarli! Non c’è un pezzo di terreno che non sia coltivato a vigneto. Che meraviglia! (Sara Fink).

 

Nel 2018, la famiglia FINK ha acquisito nel comune di Santa Paolina (AV), in località Picoli, un appezzamento di terreno che si estende per 10.000 mq. Nello stesso anno, ha realizzato un vigneto specializzato di Greco di Tufo, poiché, anche il comune di Santa Paolina ricade nell’areale di produzione del Greco di Tufo D.O.C.G. . Il vigneto produce uve che si estende per una superficie pari a 7.000 mq, destinate totalmente all’ottenimento del vino Aegidius Greco di Tufo D.O.C.G. .

 

Caratteristiche del vigneto

  • Altitudine: 350mt slm
  • Lat/Log.: 41°00’37” Nord – 14°51’36” Est
  • Esposizione: Est-Ovest
  • Terreno: Argilloso e sabbioso